Dieta w leczeniu zaburzeń psychicznych

Panda
Moderatorka
Posty: 231
Rejestracja: 10 lutego 2017, 22:42
Płeć: Kobieta

Dieta w leczeniu zaburzeń psychicznych

Postautor: Panda » 08 listopada 2017, 19:04

Nie na darmo Hipokrates mawiał - jesteś tym, co jesz. Nie tylko nasze serce jest jak pies i cza mu dać jeść :serce2: Nie tylko dusza potrzebuje Słowa życia. Warto wiedzieć czym karmić mózg osób z zaburzeniami psychicznymi. O tym traktuje poniższy artykuł.
https://dietetycy.org.pl/znaczenie-diet ... chicznych/
"Kluczowe składniki

Czym należy karmić mózg osoby z problemami psychicznymi? Pierwsza myśl wielu osób to produkty bogate w magnez. To prawda, magnez to jeden ze składników mineralnych, który uspokaja OUN, ale nie jedyny. Od kilku lat pojawia się coraz więcej dowodów na to, że cynk ma działanie przeciwdepresyjne. Ciekawym „wspomagaczem” diety może być również kurkumina. Jest to organiczny związek chemiczny, stosowany jako barwnik spożywczy. Wchodzi w skład m in. przyprawy curry. Jako substancja o działaniu przeciwdepresyjnym była stosowana już kilka tysięcy lat temu w medycynie chińskiej.

Jednak najważniejsze, aby rodzaj diety zalecanej choremu był uzależniony od rodzaju problemu, z którym zmaga się pacjent. Jeśli występują zaburzenia pamięci, uwagi czy orientacji charakterystyczne dla otępień należy z diety wykluczyć produkty wysokotłuszczowe, czyli te z dużą zawartością cholesterolu, a w zamian zalecić produkty bogate w kwasy omega-6 i cholinę (wit. Bt). Możemy ją znaleźć m. in. w drożdżach, żółtku czy chudym mięsie. Cholina bardzo lubi towarzystwo kwasu foliowego i metiaminy, dlatego korzystnie na proces terapii może wpłynąć stosowanie produktów z wysoką zawartością tych składników.

Jeśli pacjent zmaga się z obniżeniem nastroju w wyniku przewlekłego stresu, zaburzeń nerwicowych czy
depresji możemy zalecić dietę bogatą w witaminy, lekkostrawną, ale równocześnie wysokoenergetyczną. Pamiętajmy jednak o tym, że należy zwrócić uwagę na stosowane przez osobę chorą leki psychotropowe, ponieważ część z nich może sprzyjać przyrostowi masy ciała.

Dieta w wahaniach nastroju powinna zawierać kwasy omega-3 oraz tryptofan. Kwasy omega-3 biorą udział w produkcji neuroprzekaźników: dopaminy i serotoniny. Dobrym źródłem tych kwasów są ryby np. łosoś czy sardynki. Natomiast tryptofan jest aminokwasem, który jest prekursorem serotoniny i tryptoaminy. W największych ilościach znajdziemy go w żelatynie, ziarnach zbóż oraz gotowych suplementach. Z badań wynika, iż brak tryptofanu w diecie przyczynia się do nawrotów epizodów depresyjnych.

W zaburzeniach lękowych, przewlekłym stresie i bezsenności możemy polecić dietę zawierającą cholinę i inozytol (wit. B8). Duże ilości witaminy B8 zawierają orzechy, zboża czy warzywa strączkowe. Witamina ta działa odprężająco, redukuje lęk oraz wykazuje działanie nasenne."

Wróć do „zdrowie i uroda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość